100 A-0
De eerste scooter die door Heinkel werd ontworpen was de 100 A-0. Dit type ging echter nooit in productie. Het bleef bij een aantal proefmodellen.
101 A-0 (1953-1954)
De eerste door Heinkel geproduceerde scooter was de 101-A0. Dit was de eerste Duitse scooter met een viertaktmotor van 149 cc. Deze scooter was voorzien van een kickstarter, al werd dit type in 1954 ook al, tegen een meerprijs, met een elektrische starter leverbaar. Er werden in het totaal 6500 van deze scooters gemaakt.
Technische gegevens: | ||
Motortype: 401 A-0 | cilinderinhoud 149 cc | Vermogen: 7,2 Pk |
Carburateur: Pallas 18/10P | 3 versnellingen | Bandenmaat: 4.00 x 8 |
lengte: 1980 mm | breedte: 710 mm | hoogte: 980 mm |
gewicht: 129 kg | Tankinhoud: 11 L | verbruik: 2,1L /100 km |
topsnelheid: 82 km/h | prijs: 1790 DM |
102 A-1 (1954-1955)
In 1954 ging het type 102 A-1 in productie. Deze scooter had een 174 cc ééncilinder 4-takt motor. Dit type scooter werd standaard met een elektrische starter geleverd. Uiterlijk was de grootste verandering met zijn voorganger dat dit type was voorzien van een aluminium treeplank. Er werden 17.500 stuks van dit type geproduceerd.
Technische gegevens: | ||
Motortype 404 A-1 | cilinderinhoud: 174 cc | vermogen 9,2 PK |
carburateur Pallas 20/11P | 3 versnellingen | bandenmaat 4.00 X 8 |
lengte 1980 mm | breedte 710 mm | hoogte 980 mm |
gewicht: 133 kg | tankinhoud 11 L | verbruik: 2,3 L / 100 Km |
topsnelheid: 92 km/h | prijs: 1790 DM |
De types 101-A0 en 102-A1 zijn momenteel zeldzaam.